Pacjent ma prawo!
Dodano w dniu: 20/11/2014

Pacjent ma prawo do:

  • świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej;
  • informacji o swoim stanie zdrowia;
  • zachowania w tajemnicy, przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych, informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia;
  • wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych;
  • zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych;
  • poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych;
  • dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych;
  • zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza;
  • poszanowania życia prywatnego i rodzinnego;
  • opieki duszpasterskiej;
  • przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.

W razie pytań, prosimy o kontakt z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta:

ul. Młynarska 46,
01-171 Warszawa,
www.bpp.gov.pl


Prawa pacjenta oraz zasady funkcjonowania Rzecznika Praw Pacjentawynikają z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta

Projekt i wdrożenie: symbioza.net.pl
Skontaktuj się z nami!